Nuffnang

Friday, June 11, 2010

Mengidam??

Entry kali ini...bukannya kisah mengidam org mengandung..Mengidam sbb dah lama tak makan..Ada 2 menu kat sini yg mmg dah lama saya tak buat untuk kami sekeluarga..

1. Karipap
Menu karipap ni..mmg dah lama tak buat..rasanya dah 3-4 bulan kot..Tapi anak-anak dan suami mmg suka mkn karipap.So minggu lepas mulalah episod mkn karipap ni...saya uli..Eh...bukan saya yang uli..mesin breadmaker lah yg uli kulit karipap ni..sbb tak malas skit kan..sambil2 tu saya baru buat inti karipap...Saya buat ikut resepi Kak Jun..500 gram tepung..rasanya dpt dlm 40 lebih juga untuk saiz mini karipap ni..Pagi Ahad tu dah buat 17 biji karipap untuk seisi keluarga...untuk breakfast..Ptg Ahad tu buat lagi 17 biji karipap...Esok og isnin tu buat lagi karipap...dlm 19 biji lagi..Bygkan licin pulak tu tiap kali buat...Keje pula makin mudah bila adik pos acuan karipap tu..lagilah laju nak buat...Alhamdulillah...

Karipap ni mmg tak sempat nak snap dah...maaf ye...

2. Marble Cheesecake
Menu kedua ni mamanya pulak yg menidam..nak mkn masam2 berperisa coklat di kala winter2 ni..Sekali lagi..bukan mengidam mengandung ye..mengidam sbb dah lama tak buat..and dah lama tak mkn..Kebetulan nak ajak jiran mkn , so bolehlah sekali harung..jenuh jugak kalau nak mkn sorang2..Cik Abang sayang tu pula..dia merasa je..tak mkn sgt..manis2 bukan taste dia..wifenye ni yg paling suka...

Disebabkan my dear laptop ni ada msalah skit..tak dptlah nak tempek jenama ANUGERAHNURANI kat situ..ni rupa yg belum di mkn oleh org yg dh lama tak mkn ni..ok next pic...


Mula-mula mkn sepotong je...aduh,..tak boleh jadi..lagi sepotong...saya amek resepi umeefeza kat myresepi.Tapi tak boleh link pulak..ada masalah rasanya..nnt saya try cari balik resepi tu..
Last pic of my marble cheesecake....

3 comments:

erin said...

salam,
luk nice, yummy2 :P

Asiah said...

salam diyana.. lama tak jenguk sini.. akak nak resipi karipap bole.. email ke akak ke, mesej kat fb ke.. teringin lak nak buat karipap..:)

Musliyana said...

erin..
Marble cheesecake tu mmg yummy...Tambah bila bau kuar dr oven tu..

Kak Asiah..nnt dyn email kat fb ok..jap nak korek file recipe dulu..:)