Nuffnang

Saturday, June 21, 2008

...continue.....(Part 2)
Next topic..Culture... Budaya di NZ ni...banyak yg volunter...hatta di Kindergarten...Kindergarten yg Najlaa' pergi..no fees..organisasi2 dan org ramai bnyk support..and..government subsidize.. di sini anak2 yg gi school atau "kindy"pergi balik mmg parents yg jemput..kalu tak mummy yang jemput..daddy yg jemput..ada buku register pulak tu sape yg jemput anak2 balik..very secure..mak ayah yang anak2nyer kindy di situ...very supportive..kdg2 ader BBQ sesama parents..activity cleanliness..and etc..

Kindi Najlaa...Riverdale kindergarten...

Then...community sini ramah tamah..and baik..tak tahulah sebab kami ni warga asing kat sini kot....(pendatang dgn izin..he..he..)..community sini suka excercise..jogging and jalan2...hatta warga emas pun turut serta..satu lagi budaya yang kalu bila datang sini..budaya berbasikal..posmen pun berbasikal..boleh dikatakan rata2 org berbasikal..basikal pun ada carrier di belakang untuk budak..very safety..helmet berbasikal wajib pakai...bukan maksudnye kereta tak der..ada kereta..kebanyakan kereta disini ada carrier di belakang untuk sangkut basikal.. Satu lagi budaya yang kami semua terkejut skit bila dtg sini..everything IT based. Nak buat aduan kat landlord umah pun guna internet..padahal umur dia dah 60 smtg..kiranya warga emas sini celik IT..kawasan kami di Palmerston North pun mcm ni..apatah lagi Wellington and Auckland..


siar-siar petang...hubby and kids..mamanyer..camerawomanla...




depan kereta yang sedia berkhidmat untuk kami sekeluarga di New Zealand...

WC 3090 Mazda Capella, Wagon


Sweet smiling from Najlaa' and Najmi...

ok..for the time being..setakat ni dulu..nk kena cari cerita yang best untuk di kongsi bersama sahabat2..cerita life at New Zealand ni..sekadar untuk berkongsi cerita2 dan suasana di tempat org..sebagai perantau..


Wait for my next issue..

No comments: