Nuffnang

Tuesday, November 4, 2008

Cadbury World, Dunedin

27 October 2008 :Cadbury World, Dunedin

Lepas breakfast..kami terus "shot" ke Cadbury World..bukannya ape...perjalanan kali ni yang paling lama..sebab dari Dunedin ke Christchurch lebih kurang 5 jam...melalui Oamaru dan Timaru..macam dari KL nak balik Kedah je..Kalau di Malaysia ada bnyk R&R...he..he..

Alhamdulillah..Kami dapat masuk trip yang pukul 10.15 di Cadbury World.Pakej yang diambil hanya tour 45 minutes...disebabkan kami visit that Cadbury on Labour Day of NZ..so The factory not running today..Kalau tidak..boleh tengok pemprosesan Chocolate..Tour yang kami ambil hanya tour pendek, slide presentation of the history of the Cadbury and melawat kawasan sekitarnya...Byrn masuk hanya untuk hubby and me because Najlaa and Najmi below 4 years and goodies for all af us..kira ok lah kan..

Here are some of the pictures...

kereta yang digunakan untuk 'menganggkut' chocolate dulu-dulu



Dalam ni pun ada play center for kids..
Chocolate yang dapat dibeli masa di Cadbury World Shop...skit jer..sbb goodies pun dah banyak Chocolate dia kasi..Alhamdulillah...Lepas visit Cadbury World, kami terus bertolak ke Christchurch.

Perjalanan ke Christchurch paling memenatkan bagi saya..Tapi bila dah sampai..Lega rasanya..Disebabkan kami di Dunedin and Christchurch (nanti) waktu Labour Day, so tak bnyk sgt shop yang buka...Next entry...Christchurch..Town yang penuh dengan rekaan bangunan yang cantik2..

3 comments:

Shada said...

salam Diyana,

bestnya dapat masuk kilang cadbury, dah agak mesti dapat goodies banyak...nie yang terasa nak pi beli coklat...hihihi.

Ajzie said...

wahhhhhhh best nyaaaa

Musliyana said...

salam shaiz..beli la jgn tak beli...he..he..mengikut history cadbury tu..tak silap dyn sama ad cocoa powder atau sugar mmg dia amek dr malaya dulu2..

salam ajzie
best lah akak...