Nuffnang

Tuesday, November 4, 2008

Christchurch

27 & 28 October 2008 : Christchurch ( Last Episode)

Setelah 5 jam perjalanan, kami pun sampai di Christchurch...kami menginap di YHA Christchurch City Central...Lepas check-in di YHA Hostel, kami ronda2 di Chrictchurch City...sambil cari makan malam..bukannya apa..stok yg ada untuk esok pagi jer...Firstly, cari Kebab..kedai TUTUP...lagipun masa tu Labour Day of NZ...tgh kami asyik dok bergambar...hubby nampak Kedai Kebab dibuka. Hubby terus kesana..(Nasib baik dekat jer dengan kawasan bergambar)...rupanya Tokey Kedai hanya nak ambil barang, bukan buka kedai...dia suggest kedai Little India..Halal katanya..So kami pun terus ke sana...takeaway and mkn di bilik...

Di Christchurch, binaan bangunan-bangunannya memang cantik...Gambar-gambar dibawah antara gambar yg sempat saya 'snap"kan untuk tatapan sahabat2 sekelian..

The Art Center of Christchurch

Christchurch's Tram

Najlaa at " BIG CHESS"

Botanic Garden of Christchurch

Lebih kurang jam 12.30 kami bertolak ke airport...dan sempat lagi menyinggah di Canterbury University of NZ..University yang agak cantik bagi saya...Cuma sempat snap beberapa gamabar sahaja...Gambar entrance adalah salah satunya...

Lepas Canterbury University, kami menyinggah pula di International Antartic Center...kat sini kalau nak tengok penguin bolehlah..tapi kami mmg dah tak sempat, sebab kena pulangkan kereta sewa jam 1.30pm...so stop depan bangunan jer..he..he..
Lepas pulangkan kereta, officer Thrifty Car Rental check condition kereta...3.30pm..kami pun fly balik ke Palmy (28 October 2008)...Fuhh..penat sungguh berjalan...Gambar dibawah inilah teman setia kami sepanjang perjalanan..maklumlah tak mampu nak beli GPS..he..he..jgn marah..

Sekian sahaja episod pengembaraan keluarga kali ini..Semoga pengalaman kami yang sedikit ini dapat memberi manafaat buat semua...Terima kasih buat Bro Ziad yang sudi menghantar dan menjemput kami di Airport...THE END..

1 comment:

Mother of Two said...

cantikkk..... suka tgk bunga tulip yg ader model tu sekali:)