Nuffnang

Saturday, September 20, 2008

Sakura Festival 2008

Semalam, Sabtu....hubby dah plan nak ajak kami sekeluarga ke Sakura Festival 2008 at IPC (International Pacific College)kira-kira 25 minit perjalanan dari rumah..10 pagi, kami sekeluarga pun dah siap-siap.Bukannye apa..takut org ramai..Lagipun nak singgah Massey University dulu, sebab hubby nak ambil kerja-kerjanya balik ke rumah. Tepat jam 11 pagi kami pun sampai di IPC. Di bawah ni ada gambar2 cantik bunga sakura yang dapat dikongsikan bersama.


Actually bnyk activity kat Festival ni..Antara aktiviti-aktivitinya ialah performing culture performance,martial arts, craft, and etc.

Maori Kapa Haka

Vietnamese Dance

Indonesian Dance

Japanese Drum

" kat belakang kami terdapat deretan bunga sakura yang cantik"

" Gambar bunga sakura dari dekat"
(Najmi excited pegang benda baru)

" Bunga sakura ni ditanam di sepanjang tasik ni"
" Cantik ciptaan Allah swt"
Ramai orang berkunjung ke Sakura Festival ini. Kami juga sempat bertemu sahabat-sahabat Malaysian dari Wellington yang ber"konvoi" untuk datang ke festival ini. Antara orang yang saya jumpa di Festival Sakura ni ialah orang kampung saya sendiri(Kampung Bujang)..Husband kepada Sis Bell dari Wellington. Tapi saya tak kenal sangat dengan suaminya..Maklumlah duduk di kampung waktu cuti sahaja dan waktu selainnya di asrama.Nanti saya akan bertanyakan abah di kampung. Apa yang dapat disimpulkan kat sini ialah..."kecilnya dunia kita sebenarnya.."dari sekampung tempat berjumpanya di New Zealand.Bab kecilnya dunia pinjaman Allah ini bukan berhenti di sini sahaja,selepas itu kami terjumpa pula pasangan Sis Mas dan suami(juga dari Welly), bila dah bersembang-sembang..Sis Mas pula berasal dari Pantai Merdeka..sekampung dengan nenda hubby.

Jam 1.30 pm kami pun bergegas pulang dari Festival Sakura ini. Najlaa pun dapat benda yang diidamkan..(bila gi shopping complex mesti nak rantai)..So kat Sakura Festival ni, Najlaa dapat rantai manik idamannya..handmade by orang tempatan sini.

Hari ini ada jemputan berbuka puasa dari Sis Yati and family, Bro Ziad and Sis Ila dan Bro Zabidi and family..Jemputan Iftar kesyukuran sempena kejayaan mereka lulus Phd confirmation seminar..Congratulation buat semua.So kena balik awal sebab kuih yang hendak dibawa tak buat lagi.Anyway thanks atas jemputan.

~the end~musliyana

4 comments:

Umie said...

wah..umie betul2 jeles sgt nie tgk pokok2 sakura yg sgt catik tu...bertuah Dyn dpt jejak ke sana ----> masih jeles nie..huhu

Shada said...

cantik sungguh bunga sakura:)

Musliyana said...

salam umi...

mmg cantik sangat umie..alhamdulillah..bertuah juga rasanya dapat ikut hubby ke sini..nnt umi punya turn pulak..so wait for your time...

salam shais..
cantik sgt shais...kalu tengok..dari jauh..napak pinky and puith2..nampak bersih

lady zaini said...

beshnyaaaaa